~ Sanning!

Så sann... Såg bilden och det är verkligen jag när jag är hemma själv! 

~ Det gick...

Det gick super duper bra att rida Nellie, tror jag börjar hitta knapparna! Plus att hon äntligen va lite pigg idag! Annars har jag alltid lyckats rida dom dagar hon har varit trött.. Men inte idag!

~Fuck..

Tror jag har lyckats spränga mina högtalare... Eller i alla fall min bas... Den surrar hela tiden och låter allmänt konstigt... Såå! Just nu, dom senaste veckorna har jag lyssnat väldigt mycket på denhär låten!!!! Därav att jag märkte att något var sönder... Men vad gör man?!
Kärlek på hög nivå!!

~ Snäll häst!

Ska rida Nellie idag igen! Ska bli super kul! Mamma tycker jag kan lära mig att göra galopp ombyte på henne.. Haha! Kommer dö! Lightan har ju försökt flera gånger med mig men det blir ju bara kaos.. Men får se! 

~ Eliin!

Lekte med min lilla söta Eliin! Super kul som vanligt! 

~Header!



~ OS!

Sitter och kollar OS alltid lite kul att titta på dressyr! Snacka om att man blir sugen på att rida.. Rida på riktigt! Ett sånt fett dressyr pass.. Sån tur har man vänner som låter en rida lite på deras hästar, stort tacksam! Äntligen har veterinären hört av sig! Och det första han säger är att han har semester... Men vi ska se om vi kan få Försäkringsbolaget att betala en Magnet röntgen...

~ Dåligt

Jag har varit lite dåligt på att uppdatera nu, men jag har inte haft igång datorn!! Det har varit så fint väder att jag inte velat! Men i måndags fick vi ta ut vetrinären.. Lightans ben hade svullat jätte mycke.. Alltså hela benet inte bara knät.. Så dom kom ut och kolla så vi fick metakam, som ska ta ner svullanden. Och idag har det blivit super mycket bättre!!! Benet börjar se ut som ett ben! Lycklig!!

~ Staket

Vår staket blev ju också det rakaste som existerar! Haha eller inte! Men det funkar! 

~ Igår..

Vi byggde en sjukhage till Lightan!! Super stolt! Mamma och jag gjorde det helt själva! Sen hur den blev.. Det ska vi inte diskutera! Lilla skit hesten måste ju ha vatten också, så vi satte en stor hink vid vattenkoppen i anda hagen. Så skulle jag ta bort slangen och den i hinken.. Men slang jävlen lossnade ju inte! Så jag lyckades få värdens största speta i mig.. Sen lyckades vi stänka ner hela mamma.. Haha! Det var lite kul!

~ Sen!

Jag ska berätta att som hänt sen för er... Kanske idag kanske imorgon.. Vi kan börja med att mamma ska ta hand om mitt finger.. Alltså surra runt massa sjukhus grejer.. Vi får se hur det går!

~ Såg ni?

Såg ni min kofta på denna bilden? Det är en falstorbo kofta från Gina! Är super kär i den! Helt gosig och mysig! Dock lite dyr... Och Linnea har en likadan... Men det är ju chill! Falsterboo brudar!!!

~ Bär!

Satt och plockade vinbär i trädgården med Cesar! Mycket mysigt, solen sken och man lyssnade på awesome musik. Ett bär till mig, ett till Cesar och ett i skålen.. Ett till mig, Cesar sen skålen.. Så gick det ungefär till.. Haha nej! Cesar fick några men inte såå många! Tror jag plockade två tre liter! Stolt! Tror jag skulle få 20kr per liter... Mycket pengar! Tror jag blir rik!! Haha, sen ska vi baka paj på dom sen! Hoppas den blig god.. Man vet aldrig har aldrig gjort vinbärspaj!  

~ Morgon

Var borta hos lilla hästen imorse.. Hon är super missnöjd! Det är nästan så att man tror hon kommer riva hela stället! Benet är lite svullet.. Men hon rör sig bra, i alla fall i skritten. Så hon får så inne ett ta till.. 


~ Juste!

Har nästan helt glömt att lägga upp det jag köpte ju! Och det är en vecka sen nu..
Schockemöle, schabrak och lindor! Super snygga!
I typ röd färg! Älskar dom! Länktar tills jag kan inviga dom!

~ Hem

Kom precis hem från att ridit Nellie idag igen! Super kul att rida henne! Fast hon är jäkligt svår att får att gå framåt... Driver allt jag kan men det går inte! Fast jag galopperade utan en hand i varge varv, och hon fortsatte (nästan) att gå perfekt! Super lycklig!

~ Skada..

Stack till Lightan själv idag, tog in henne började krattsa hovarna, så såg jag vänster fram... Knät var stort som tennis boll!! Eller dubbelt så stort som det ska vara.. Med ett litet sår på.. Så jag fick ringa mina päron så dom fick kolla på det.. Det var ju bara att kyla och göra Jodopax omslag... Sen får hon stå inne.. Tråkigt men sant, Vet inte vad jag gör snart!!

~ Regn..

Det regnar och regnar och regnar lite till... Har gjort det hela dagen! Så det blir väl till att sitta inne... Resten av dagen.. Tur att Lightan har täcke!!

~ Iväg

Ska iväg till denna snyggingen nu och filma när hon rider!  Så vi får väl se hur det går Puss hej ses Imorgon!!!

~Rent!

Jag och päronen städade skåpet här om dagen! Det blev faktiskt bra, en ny hylla och plocka bort saker tvätta puttsa, bra jobb om jag får säga det själv! Sån tur syns det inte att nästan allt ligger där uppe!! Hehe, nej det blev faktiskt bra!

~ Hoppla

Nu blir det att rida ut en liten tur! Vi får se hur det går, antagligen bra men man vet inte! Dagens schabrak, inga lindor och sånt nu. Orkar inte riktigt linda bara för att rida ut i tio minuter..
 

~ Film!!

Här har ni lite bilder och såklart film!!!








~ Skor

Köpta dessa snygga skorna på Falserbo, är faktiskt nöjd! Behöver ett par nya skor! Det dåliga är att nu har jag ingen ursäkt till att inte ut och springa! Men det är ju bra det med...
Bilden blev snee, men så får det va!!

~ Härligt!

Har haft en super härlig dag idag med Eliin på Kiviks markand! Bilder och film kommer sen! Köpte en tröja och massa godis!! http://baraaeliins.blogg.se/ !

~ Imorgon!

Imorgon ska jag till kiviks marknad! Så det blir en snabbis till Lightan på morgonen! Får se om man hittar något kul att handla! Ska ju dit med Eliin! Så det blir ju kuul!!!

~ Lite..

Köpte ju lite saker på Falsterbo, lite till mig men mest till hästen såklart! Lightan fick ett nytt täcke av mamma och pappa, en suuper tunt regntäcke! Perfekt nu på sommaren! Nästa sak får ni se imorgon! Hon fick provsova det inatt också, jag tror hon tyckte om det. För det var helt imorse! Jäkla tur att hon har haft det på sig.. För det regnar jätte mycket här, eller nej det regnar mycket periodvis... Jätte kul..

~ Den andra idioten...

Jag blev ju utställd i torsdags tror jag det va, av en gubbe som påstod att jag inte fick rida där jag red!? Har ridit där nu i tre år.. Och så kommer det en gubbe och säger att jag inte får det.. Men jag svarade gubben och sa jo jag får rid här. Men han gav sig inte! Han sa att jag rider stora hål i grus vägen och att kommunen inte kommer betala underhål till vägen om jag fortsätter... Så berättade jag att jag har tillstånd av Christina att rida här, men han blev sur och sa att hon inte har med det att göra! Att det är Lasse som äger vägen och att jag får ringa honom... Till slut blev jag sur och red iväg... Sen hem och ringa Christina och hon säger att jag visst får rida där! Och att hon äger halva den vägen, och att det är okej att rida där, och Lasse inte alls har med den vägen att göra... Så hon skulle ringa och 'sälla' tillbaka på gubben! Snacka om irriterande! Skaffa fakta innan ni skäller ut någon!

~ Hemma!

Har i stort sätt varit borta hela helgen, så jag har inte hunnit skriva något! Falsterbo i lördags! Hur kul som helst! Köpte lite saker som ni får se sen någon gång. Igår var vi hos farmor och farfar och lite annat skoj. Har ändå lyckats klämma in Lightan varje dag! Varit lite stressigt men det funkar!!

~ Idioter

Jag har varit med om två idioter på två dagar.. Idag(fredag) när jag va ute och gick med Lightan är en idiot som tutat allt han har precis framför oss.. Kände för att slå ner honom. Sån tur så gjorde Laghtan inget men ändå.. Den andra idioten skriver jag om imorgon!

~ Sping!

Ska se om det blir lite skritt idag också. Det regnar rätt mycket så.. Någon gång mellan regnskurarna kanske!

~ Hopp!

Skrittde Lightan idag, och hon är pigg som attans! Hon vill bara springa och springa. Så jag tänkte hon får väl trava några steg och se hur det går! Helt perfekt! Det bara flöt på! Rakt spår och några få trav steg! Hon halta inte en gång! Gud vad jag är glad! Det kanske finns hopp ändå <3
 
 
 

~ Nellie!

Fick rida min 'medryttares' häst i Söndags! Super kul! En söt liten gamal tant. Hon var helt underbar, Sandra då som riden henne har skadat sig, och jag skulle hjälpa till att sätta igång henne lite. Det var verkligen jätte kul!! Både  Helen och Sandra (Helen är hennes mamma) blev jätte nöjda! Såklart gick det inte precekt men det var första gången jag red henne! Ska rida henne idag också, om vädret tillåter det!

~Jag lever!

Ja, jag lever... Men mitt Internet har inte funkat på min dator nu några dator, och det är jäkligt jobbigt att blogga från mobilen.. Lite saker har hänt! Så det tar vi i ett annat inlägg lite senare!

~ Falsterbo?

Jag och min familj ska nog till Falsterbo nu i vecka! Taggad! Det blir nog på Lördag eller Fredag.. Hoppas Lördag! För då är det kyr!! Älskar! Drömde här om dagen att jag skulle tävla Kyr där... Drömma kan man ju alltid....
Patrik Kittel - Toy Story, i Göteborg tror jag... Bild tagen av lilla mig! 


~ Vått hund!!

Badade Cesar igår! Det är alltid kul men lite jobbigt... Svettades som en idiot... Hunden är ju såklart inte hjälpsam heller! Men vad gör man inte för en ren och mysig hund! Cesar hatar i stort sätt vatten, ändå gången det är okej är när man ska dricka det..
En ledsen vove innan badet
En ledsen vove efter badet
,En galen hund som skulle torka sig mot dörren?
En trött vove efter massa spring!
 

~ Shit!

Nu blir det att slänga sig i duschen och fixa sig! Ska dra in till Stan med Linnea! Och sånt tur så har man så snälla föräldrar som tar hand om hästen min!! 

~ Morgon!

Var borta hos Lightan nu i morse, snacka om att hon är sur! Skulle kunna tro att hon kommer riva hela boxen! Men när hon fick lite mat och blev borstad och ompyslad blev hon lite lugnare.. Vi ska dit ikväll igen och mocka och sånt, och ge lite mer mat!

~ Dåliga nyheter..

Vi va som sagt på stenesta idag, och gjorde ultra ljud på vänster fram och höger bak.. Så först va det bara att raka bort all päls och köra. Fast innan det fick jag lonshera och springa med henne.. Riktigt jobbigt! Kan ju säga att jag inte har någon bra kondition... Men dom såg inget på ultra ljudet.. Sen gjorde vi massa konstiga böjprov på vänster fram, sedan bedövade dom hovleden tror jag. Ingen skillnad, sen bedövade dom igen var vet jag inte.. Ingen skillnad igen.. Stackars Lightan och jag sprang flera mil! Sen sa dom att det måste vara något i hoven som dom inte kan se.. Så då var det bara att rönka, vänster fram under ifrån. Och vi tyckte att hon behöver inte få lugnande, hon har ju varit så snäll hela tiden och allt! Men såklart skulle dom ha hoven i vatten... Och det är ju lika med kört. Så hon fick lugnande ändå.. Stackars hästen.. Dom sa att hon fick lite, men det va inte lite! Hon stod och sov mot en stolpe sen! (se bilden). Men dom såg inget på rönken...
Så det man fick göra var att antingen göra en magnet rönken eller prova massa skor och se vad som funkar. Han föreslog magnet rönken då, men det kostad 15000 tror jag eller så.. Inte helt hundra om det var tre eller två nollor! Så om Agria inte vill betala blir det att prova skor...  

~Hemma!

Hemma igen, har tyvärr inte hunnit skriva något än! Men nu måste jag berätta lite vad som händer!  Just nu är vi påväg till återbesök med Lightan! Jag är super nervös.. Hon har inte blivit bättre.. Vad vi kan se. uppdaterar mer för er senare!

RSS 2.0