~ Men ojdå!

Jag ska hoppa in på jobbet imorgon också! 
Vilket sabba mina planer lite... Men sånt är livet! 
Hade tänkt ta en riktigt lång dag i stallet! Men det får bli en snabbis upp och rida innan jobbet! 
Jag ska göra kvällsmat imorgon också... Har en känsla av att det inte kommer gå bra..
 

~ Woho!

Hade möte i tivoliparken om TivoliRock! 
Ska bli sjukt kul och sjukt spännande! 
Vikki och jag ska jobba tillsammans i köket så vi får träffa alla kändisar! 

~ Ojsan...

Glömde lägga ut bild på det mamma köpte...
Nu får bilder sen när det används istället! Och det e snart!
Sitter på jobbet nu, och jag slutar snart! Ska iväg på möte med TivoliRocken!
Sjukt taggad!


Jag är galet nöjd! Man kanske ska börja teckna igen...

~ Spännande!

Mamma och pappa har varit på en hästloppis, och mamma köpte lite saker till mig!
Ska ta en bättre bild till er sen när jag kommit hem!

Ett blått, och ett rött schabrak, sen matchande röda lindor, och ett frynät!

~ Men tjena snygging!

Det är sånhär fin konst som görs när det ösregnar och man inte har några kunder....



~ Kuuul

Såhär kul har jag på jobbet!


Snälla, mobba inte halsen! Det så fint ut på pappret.. Men inte på bild...

~ Mindre smart..

Det va nog inte så smart att äta blåbr... Men sånt är liveta
 

~ super mamma

Mamma berättade att vi hade BlåBär i frysen! Det finna absolut inget godare än keso o BlåBär!!!
Min dag är perfekt just nu!



~ Känner mig aktiv!

Va uppe o tömkörde Lightan imorse! Hon va faktiskt otroligt lydig idag! 
Sen va det att bege sig till jobbet! 11-18 idag..
Det är lite drygt men man får ju tänka på att man faktiskt tjäna pengar!
 
 

~ Snälla Eliin!

Har inte hunnit blogga idag! Jobba i förmiddags och red en ritt på två och en halv timme ikväll, så jag är trött!
Har ordentligt ont i mina knän...
Imorgon ska jag upp tidigt o rida Light, och sen jobba hela dagen! Så tyvärr blir det nog dåligt med blogg imorgon också..

~ gästbloggar!

hejhej, Eliin här ;D
tänkte gästblogga lite här på Fridas blogg. Frida som kan äta massa gratis glass på jobbet och samtidigt tjänar pengra ;( är sjukt avis! Men iaf så sitter jag här i värmen (varmt ute för första gången på länge) och ska fixa mej för ska iväg ikväll till Åhus (: De har god glass fast inte lika god glass som frida har HIHIHIHIHH
 
Ni, allas fridas läsare, får ha ett så bra sommarlov som möjligt :D
tänkte lägga ut nån rolig bild på frida men är för lat för att föra över nån till datan haha!
HEJDÅ
fick istället bli en bild på mej i min Maskinen Jacka :D som ni kanske vet är även Frida en Maskinist precis som meeeeej<3
 

~ Sötnosar!

Haha hittade precis en jätte söt bild! 
Cesar hittade en svart kompis! Tyvärr så flyttade han..
 

~ Maaat!

Det blir Keso till lunch/frukost idag!
Sjukt gott om man bortser från att den kleta ner hela min väska.. Har keso i nästan hela min väska...
Tror det e dags att köpa en ny...



~ Glass!!

Mamma, pappa och jag åt glass igår! 
Så sjukt gott! Choklad doppade våfflor från våffel bagaren! Och otta glass på det! kan det bli godare!?
ma

~ Jobb!

Ska arbeta hela dagen imorgon! 11-18! 
Så jag hinner inte blogga så mycket, men ska se om jag hinner slänga upp något innan jag går! 
PEACE OUT!
 

~ Cykel....

Ett bra köp hade ju varit en cykel nu när min är stulen.. 
Så jag funderar skarpt på att köpa en cykel också! 
Gud jag kommer ju inte ha några pengar över...

~ Meer!

En annan sak som jag super gärna vill köpa är ett rambo micklem multibridle träns till LLightan! 
Ett svart såklart, men jag måste ta reda på hur stora storlekarna är för Light är ju något mitt imellan.. 
Pris: 1500kr

~ Uppdatering!

Jag hade tänkt köpa ett objektiv! 
Är jävligt sugen på ett telezoom.. Men jag vet inte än
Fast något nytt objektiv ska det bli! Prioritering ett med mina sommarjobbs pengar! 
 

~ Tur!

Jag hade sån tur och fick ett sommar jobb denna sommaren! 
Vilket jag är jävligt tacksam för! Och såklart tjänar man ju lite PENGAR! 
Så jag sitter och gör planer för vad jag ska köpa! 

~ Lättroad!

Sitter o leker lite i Photoshop! 
Före
Efter
 
 

~ Tre filmer...

Såg hela tre filmer igår.. En av dom hade jag dock redan sett! Och det va the perks of being a wallflower, som jag skrev om för inte så länge sedan! 
Dom andra var Beautiful Creatures, som fick ♥♥♥♥♥ av ♥♥♥♥♥! Så sjukt bra! 
Sen Abraham Lincoln Vampire Hunter, tro det eller ej så va den också jävligt bra! Så ♥♥♥♥♥ av ♥♥♥♥♥ där också! 


~ Katastrof!

Jag är så sjuk att jag håller på att dö! Och bara för att reta mig mer är det såklart fint väder ute...
Så jag ligger i soffan o försöker överleva.. Ska sätta på en till film..


~ Tröstäta!

Jag ska tröstäta min lunch nu! Fast man brukar tröstäta glass.. Kanske ska ha en mjukglass... Det hade varit gott..



~ Ett sorgset inlägg!

Min cykel har blivit stulen! och det suger bajs! Nu måste jag använda mormors, och den har inga växlar o det känns som den ska ramla sönder vilken sekund som helsta..

Så hittar ni en svart KING cykel är det min...

~ HEEEJ SVERIGE!

Har precis umgåtts med min älskade Eliin! Har inte träffat henne sen vi sluta! Det är då fan inte okej! Kom precis hem o jag är så.jävla trött att jag dör! Det blir upp tidigt imorgon... Men tack alla bruda!! Ranek? och killarna på bussen!!!

~ Helvetes människor..

Mitt huvud känns som en ballong som kommer explodera vilken.sekund som helst... Så ja det är jobbigt nu! Lägger bloggen på vila tills Lördag Söndag någon dag..

~ Hej hopp!

Vaknade för en liten stund sedan och insåg att jag knappt kunde prata!
Så det blir te med honung i till frukost, så får vi se hur det går


Ska ju iväg på ett spänande äventyr idag! Som har med ett arbete att göra! Berättar mer sen

~ Tårar...

Det sorliga känslan när man ser denna bilden..
'Har studerat vid Nosabyskolan'
Det är helt sjukt...
 

~ Elitidrottare!

Började dagen med en tur på Lightan
Sen stack Vikki och jag och gymmade! 
Trött som man var efteråt tvingade pappa mig att klippa gräset...
Den jävla gräsklipparen gick sönder också.. Däcket bara ramlade av! 
Sen så tog bensinen slut... Så det har varit en aktiv dag idag! 
Kan ju notera att vår gräsklippare väger 500 ton! 
 

~ Jag dör!!!!!


~ Trasig...

Har brytit två av mina naglar... Det är verkligen jätte sorligt! 
 

~ Konstigt?

Jag bloggade aldrig igår konstigt nog...
Då får jag blogga extra mycket idag!
Träffade Vikki igårkväll! Och vi gick bort till maxi sen till Österäng och träffa Eliin, och sen hem! 
Lite trött i benen ja...
 

Jun. 17, 2013

Det känns som jag äter jordgubbar varje dag! Men idag är dom hemma odlade! Alltså extra goda



~ Mission Impossible!

 
 

~ Palla leva..

Idag är en riktig palla leva dag.. Har typ inte gjort något vettig.. 
Skulle städa mitt rum som är kaos btw...
Men vi har kommit till den underbara veckan som alla kvinnor har! 
Och den innehåller blod och smärta! 
Så jag är lite halvt död just nu...

~ Sommar är livet!


~ the perks of being a wallflower

Såg precis världens bästa film! the perks of being a wallflower heter den
Den handlar om en kille som börjar high school, och hur han träffar nya vänner som hjälper honom genom svåra tider!
Det låter kanske inte så bra men den är dödligt bra! Den är ett måste se
♥♥♥♥♥ av ♥♥♥♥♥

~ Mc Kortege!

Igår så va det mc kortege från Åhus in till K-stad! 
Det är en sån sak som man har kollat på sen man var liten, och igår så va Adam och Dennis med! 
Petra också men hon åkte bara
Sjukt roligt! Sen så kom hella tjocka släkten hem till oss och grillade och ät jordgubbar och massa annat gott!
Tror jag har gått upp 15kg... Men det va det värt! 
 

~ Kärlek vi andra ögonkastet...

I'm in love with a boy named Cody Simpson!
 

~ Jordmänniskor!

Godmorgon! Ska ta och blogga om Lördag sen! Men nu ska jag äta jordgubbar till frukost!
 

~ Sommar dag 1!

Idag blir det fest med grillar och annat kul i vår trädgård! 
Hela tjocka släkten kommer!
Så det blir mycket o göra

~ BRÖLLOP!f

Min päron har Bröllops dag idag! Hela 27 år tillsammans! 
Är så stolt och glad över er! 
 

~ Exmen

Firade mig ikväll med familjen! och Anders men han tillhör familjen så ja..
Vi åt ute och drog sedan hem och drack champagne! Otroligt mysigt! 
 
 

~ Slut...

Då har man slutat nian nu..
Det är helt sjuk! Jag kan inte fatta det?! Det är många som man kommer sakna..
 

~ Syster!

Sofie va här innan och gjorde mina naglar! Dom belv jätte fina och jag tackar henne så hjärtligt! Fint ska det va till bal och avslutning!



~ Den stora dagen!

Imorgon är der ju bal! Så denna eftermiddagen har ägnats åt att göra sig fin!!!
Prova frisyr, och såklart ansikts mask!



~ Stranden!

Sitter och värmer mig efter första doppet detta året!
Det va ändå rätt skönt och inte så kallt!
Så nu 'äter vi glass' på stranden!



~ Strandvandring!!!

Det blev lite dåligt med bloggning igår, men idag är det STRANDVANDRING för oss nior! Det kommer bli sjukt kul! badkläder och allt är på så det är bara att hoppa i!


~ Ångest...

Om ni hade frågat mig i början av terminen hade jag sagt att jag längtade tills vi sluta
Men jag börjar faktiskt få lite ångest.. Jag kommer sakna alla lärare och såklart min klass
Visst, för det mesta har dom vatt som en böld i röven men jag kommer sakna den bölden

~ Halt som fan!

Red barbacka här om dan! Tror det var i Fredags...
Det va faktiskt sjukt roligt! Trodde dock hon skulle flippa ut vilken sekund som helst och jag skulle bara ha glidit av utan en chans... För hon har ju varit lite galen...
Men det gick skit bra! 
 


 
 

~ Dagens Outfit!

Haha har tråkigt så vi slänger upp en bild på dagens outfit! Shorts Aima/ tröjan Gina Trico
 
 

~ Kul sak!

Det va ju sista träningen för Iwona idag! 
Och när vi kom in i ridhuset med hästar och allt så stod det massa saker på läktaren. 
Va fan är det tänkte jag, sen när jag red bort så stod där en skål med godis, en tallrik med vattenmelon, en tallrik med vindruvor och fyra Coca Cola! 
Det stod Elin, Sofia och Frida på dom! Sen en som det stod Tjejen på, som säkert va hennes egen... Iwona är ju inget vanligt namn direkt... 
Så vi i dressyr specialen fick vars en dricka med våra namn på! Vilket jag tyckte va kul! Har inte hittat mitt namn någonstans nämligen! 
Gillar dock inte vanlig Cola men det skiter vi i! 

~ Klippan!

Ska rida Cliphord för sista gången idag! 
Sjukt taggad! Sen blir det att bara sattsa på Lightan! Hoppas att jag bara behöver ha med henne nästa termin!
Om det nu blir något.. Men sista dressyren nu då! 
P.S Annan ryttare! 

~ Pollen!

Ska bort till Lightan nu och tömköra henne! 
Vi för se hur det går! För hon har varit jävlig pigg den senaste tiden! 

~ Chill måndag!

Slutar redan 12:05 idag! Sjuk härligt! Ska dra in till stan och käka med Vikki! 
Sen så blir det sjukan nu på morgonen så det är ju knappt lönt att gå till skolan..
Men vi slutar ju snart så man vill ju inte missa något! 

~ Trött?

Jag känner mig inte alls trött?!
Kan va för att jag sovit hela dagen.. Detta kommer nog bli en till sömnlös natt...

~ Barn!

Det va inte så jätte många unger igår, 15st. Trodde det skulel vara fler! 
Men vi grillade, och spelade bränboll och lite annat kul! Det är faktisk lite roligare när det inte är så många barn för dom kan man prata mer med om.

~ Ponny!

Det va så rolig igår! Alla barnen frågade då oss ledare när vi red och lite så.
Så fråga en om jag hade egen häst, och ja det har jag ju
Så ville dom se bild! Så jag visade en bild, (såklart en lite extra fin), och alla barnen tyckte hon va jätte fin! 
Man blir så stolt! 

Fast det va en unge som sa att hon likna en giraff på en bild.... 

~ Sömn..

Har sovit mit igen hela denna dagen.. Kom hem vid 10 idag, snackade med päronen sen gick jag och la mig i soffan..
Sov till lite över ett! Lite panikslaget för jag skulle träffa vikki, men jag orka verkligen inte! 
Har verkligen inte kunnat sova mycket innat.. Sen tog jag en filt och la mig ute i solen och sov istället.. Super härligt! 

~ Korv!

Provgrillning!!! Det tog en jävla tid för grilljävlen att brinna och sen tog tändvätskan slut... Så vi får se hur det går!



~ Elgiganten kan gå och dö!

Dom hade ett objektiv för 1100kr! Som jag så gärna ville ha! 
Men det stod typ inget i den jävla tidningen, så jag gick in på hemsidan! Och såklart har den jävlen ingen bildstabilisator.. Dom tycket inte det va viktigt och ta med i tidningen?! Fick ju falska förhoppningar...


~ Sova borta?!?!

Vi ska ha en kväll för skötarklubben idag på KrK...
Det kommer ungefär 30 barn??? Kaos! 
Nej men det ska bli kul! Leka massa lekar och äta korv! KORV!!!

~ Galopp!

Löshoppade Light i morse! 
Jävla det va 190 hela paddocken runt! Det blev stora jävla hål i marken...
Nej men hon behövde verkligen detta! Hon har varit ett riktigt as mot mig.. Bockar och skenar minst tre gånger om dagen.. Det är inte såå kul...

Hon hoppade också bomarna som det vore 1 meter?!

~ Mörkblå??

Fick ett par nya Convers idag! Dom är mörkblåa!
Dom kunde varit en halv storlek mindre men vad gör man! Nu kan jag slänga mina gammla lila!



~ true story...


~ Hjälp...

Pappa har gett mig en uppgift att göra pasta sallad... jag har en känsla att detta inte kommer gå bra..



~ VÄLA! INLÄGG 7!

Sist har vi NEW YORKER! 
Hittade linnet som har gjort mitt liv perfekt! 
Älskar den med hela mitt liv! 139 kr
Tubis till 49 kr

~ VÄLA! INLÄGG 6!

Näst sist men absolut inte minst! GINA TRICOT! Min absolut favorit affär! 
Super skön och härlig kofta! 249 kr

Tub 49 kr

''FIND YOUR HEART AND YOU WILL FIND YOUR WAY'' 99 kr
 

~ VÄLA! INLÄGG 5!

Två basik linnen från BikBook 
50 kr 
100 kr

~ VÄLA! INLÄGG 4!

Cubus blev det skärp! 
Ville bara ha det blå men alla lixom satt ihop.. Tänkte ha den till min balklänning! 
Cubus 79 kr

~ VÄLA! INLÄGG 3!

Näst minst intressanta! Är ett par nya knälånga träningsbyxor
Dom jag hade har spårlöst försvunnit så vad gör man..
H&M 249 kr
 

~ VÄLA! INLÄGG 2!

Vi börjar väl med det minst intressanta! 
På Kappahl handlades massa BHar och trosor! Vilket jag av någon anledning alltid behöver...
Har dock ingen aning vad dom kosta.. Det kvittot är borta?!

~ VÄLA! INLÄGG 1!

Jag och mor har som sagt varit på Väla idag! 
Har handlat en hel del ja... Ska såklart fota och skriva pris och affär och allt!
Men det tar sin lilla tid! Kommer göra ett inlägg för varje affär annars blir det bara en massa bilder huller om buller..

Så det blir 7 inlägg från affärerna som ni ser ovan!
 

~ Kebab!

Det blev dåligt bloggat idag tyvärr, men somnade när jag kom hem!
Just när är jag i Väla med mamma och shoppar massa! Just nu ska vi äta! Kebab!



~ Mini lov!

Tagga mini lov nu!
Det ska bli skönt att får smaka lite på en liten bit av sommarlovet! 
 
 

~ SOMMAR!

Vi har ett fält med jordgubbar utanför stallet och jag kan inte vänta tills dom är ätbara! 
Det finns några fina röda där bland allt det gröna! 
Längtar sjukt mycket till dom svenska jordgubbarna är mogna! 

~ Sorg...

Efter ett tag provande och funderande ska jag inte ha klänningen..
Det gör otroligt ont i mitt hjärta att behöva göra detta beslutet... 
Men soligt nog så jag jag som vanligt för lång, så klänningen är tyvärr för kort...

~ Lycklig!

Min KLÄNING kom idag! 
Är nog den gladaste just nu! 
Den passar och allt! Så vad mer ska man säga! 

Ja jag faila med prislappen...

~ Förvånad!

Elevensval dagen har faktiskt gått jävlig snabbt!
Det va faktiskt lite roligare än jag trodde! Lagade ett par byxor, som jag dragit sönder..
Sen min väska, locket hade gått sånder lite.. Men nu är den hel igen
Vi slutade sjukt tidigt också redan 13:15! Så Vikki och jag drog in till stan och åt glass! 

Melon och Polka smak! Dödligt gott! Min första riktiga glass denna sommaren!
Köpte även en tröja och ett par Shorts på BikBook
Tänkte ha på mig det imorgon så ni får se då!

~ Elevens val?

Vi har elevens val dagar nu idag och imorgon..
Men jag vete fan om jag kan säga att det är mitt val..
Vi ska ha syslöjd, och fixa till kläder som man har hemma, typ sy in m.m.
Men nu har jag inga kläder att göra det på?!?! Så SUG AV MIG!
Det ända positiva är att vi slutar 14:00!

~ Bloood?

Ska ta blodprov och sånt kul nu på morgonen...
Jag vill inte! Mamma brukar alltid göra det.. Men av någon anledning ska vi till vårdcentralen och göra det?!
Inte kul...Får hoppas jag överlever!

~ 1 * 2 = 12?

Har ridit både Light och Klippan idag! 
Lightan va super duktig! Som vanligt, haha dagens skämt
Nej men ridningen idag och igår på henne har gått förvånansvärt bra! 
Klippan där emot... Det känns skönt att jag inte ska rida honom längre..
P.S Det är inte jag som ride! Men det är Klippan

~ LET'S GET UNDRESSED!

En sjuukt mysig låt! 

~ Klubben!

Det va sjukt slappt att ha stalltjänst idag! Vi behövde inte göra mycket för alla tog hand om hästarna som dom tävlade.
Eliin vann i sin klass vilket va sjukt roligt! Hon var bara några hundradelar från idialtiden! 

 

~ Stalltjänst

Har stalltjänst idag på krk...
Men det är samtidigt som det är tävling! Så vi hoppas på att vi inte behöver göra så mycket!
Sen ska man ju såklart heja på alla!

~ Glass på Flaska?

Jag är lite efter jag vet... Men detta är nog det godaste jag druckit i hela mitt liv! 
Det sjuka är att det smakar verkligen glass!
Helt klart ☼☼☼☼☼ Av ☼☼☼☼☼ möjliga!

~ Magont?

Jag tappade en räka på golvet igår.. En hel räka med skal, huvud och allt!
Jag trodde aldrig att Cesar skulle ta det! Men han svalden den fan hel?! Vad är det för fel på min hund???

~ Skola...

Nej bloggandet har inte varit så bra nu dom senaste dagarna..
Men som vanligt klagar jag på skolan! Men nu är alla uppgifter inne och redovisade! 
Så det är bara att räkna ner till strandvandring, sommarutmaning, bal och avslutning..
Det är sjukt så snabbt tiden har gått

~ Sitter och Chillar!

Hänger med min Vikki! 
Vi har precis kollar in hennes bal klänning och den är SJUKT FIN!
Hon kommer skina som en stjärna på Balen! 
Det kommer bli awesome! Om 13 dagar är balen

RSS 2.0