~ Så...

Så jag klappade och borstade lite exra på Lightan idag, flätade till och med hennes man!! Blev faktiskt nöjd!

~ Lycklig!

Idag så var familjen med Lightan och rönkades, hon har tydligen kotledsinflamatin. Så sprutor i vänster fram och höger bak. Så det blir boxvila två dagar, sedan så kan hon skrittas i ca 20minuter! Är jätte glad!!! Det är dock inte Lightan, hon gillar verkligen inte att vara inne!

~ Tjockis

Lightan har blivit jävligt tjock den senaste tiden också. Så det påverkar nog också hur det är med benen... Så vi ska banta henne! Jag ville sätta henne i en liten hage utan mat typ, men mina föräldrar köpte en foder reducerade. Så i morse när vi skulle ta av den va den sönder ... 200kr slängt i sjön....

~ veterinär

Igår vad veterinären ute.. Ja vad ska man säga.. Hon har ont i alla fyra benen, nere vid koterna tror vi. Så vi ska åka och rönka henne på onsdag eller tisdag. Så vi får se hur det går.. Vi har även tagit boleria prov för att se om det kanske är det. Men det tippar nog på att det är kotleds inflammation.. Så vila i stort sett hela sommaren...

~ Söndag

Igår så var det tävling på krk, var tyvärr inte med.. men jag var såklart där och hejade på alla mina vänner. Ni får kolla www.baraaeliins.blogg.se jag tog några bilder med hennes lamer. Sen så hade vi hopsläpp, bilder kommer nog sen!

~ Dåligt

Jag har inte bloggat den senaste veckan som ni nog vet, Lightan är fortfarande halt.. Så jag har inte orkat skriva riktigt. Plus att jag har en riktigt stor So uppgift som ska in snart! Överlever inte... Men lite små saker har hänt som jag ska berätta för er! Lite senare!

RSS 2.0